تمرينات صدا سازي
آموزش آواز و تصنيف خواني/اورجينال
آموزش آواز و تصنيف خواني
عناوين آواز و تسنيف خواني
۱ درباره آواز
۲ آواز و تسنيف و ترانه
۳ تئوري موسيقي
۴ تعريف موسيقي
۵ نام نتهاي موسيقي
۶ كليد
۷ خطوط اضافه
۸ آموزش آواز
۹ تصنيف آغازين
۱۰ مقدمه و پيشينه
۱۱ آشنايي با آواز و تصنيف
۱۲ تصنيفي بر اساس گوشه كرشمه در دستگاه شور
۱۳ شناخت كستره صدايي
۱۴ تمرينات صدا سازي ۱
۱۵ تصنيفي در مايه دشتي
۱۶ تمرينات صدا سازي ۲
۱۷ تصنيفي در مايه ابو عطا
۱۸ تمرينات صدا سازي ۳
۱۹ تصنيفي در دستگاه شور
۲۰ تمرينات مقدماتي تخرير
۲۱ تصنيفي در مايه دشتي و تمرين تحرير
۲۲ رديف شناسي :آشنائي با دستگاه شو ،گوشه شهابي
۲۲ تصنيفي در بيات زند
۲۳ تصنيف كردي در مايه افشاري و تمرين تحرير
۲۴ تمرين تحرير در گوشه عراق افشاري
۲۵ تمرينات تحرير در گر ابوعطا و دشتي و اجراي گوشه چهار باغ
۲۶ تصنيفي در دستگاه سه گاه
۲۷ گوشه مثنوي مخالف در دستگاه سه گاه
۲۸ گوشه بختياري در دستگاه همايون
۲۹ تصنيفي از مدرس ""فريدون فراهاني ""در مايه دشتي
۳۰ آشنائي با استاد
نرمافزار مقدماتي آموزش آواز
بصورت مالتي مديا
فيلم ، صوت ، نت ، فيلم، متن
سرايندهاي اين غزل ساز كرد دف و چمگ و ني را هم آواز كرد
ساز و آواز در ايران از قدمت بسيار طولاني برخوردار است. استادان بيشتر
بر آواز خواني تكيه مي كردند و از اشعار شاعراني مثل سعدي استفاده مي كردند.
آموزش آواز
موسيقي از زبان مشتق شدهاست. موسيقي در آغاز همان سخن گفتن بود
كه در آن هر صدائي كشش خاصي مييافت – زير و بم شدن ناپايدار اصوات بعدها اندك اندك به وضع ثابتي گرائيد.
تحقيقات علمي صحت اين نظريه را به ثبوت رسانيدهاند. بعدها پرسش ديگري پيش آمد كه پرندگان چرا نغمه پردازي ميكنند؟
هر دستگاه موسيقي ايراني، توالياي از پردههاي مختلف موسيقي ايراني است
كه انتخاب آن توالي حس و شور خاصي را به تمرينات صدا سازي شنونده انتقال ميدهد.
هر دستگاه از تعداد بسياري گوشه موسيقي تشكيل شدهاست
و معمولاً بدين شيوه ارائه ميشود كه از درآمد دستگاه آغاز ميكنند،
به گوشهٔ اوج يا مخالف دستگاه در ميانهٔ ارائه كار ميرسند، سپس با فرود به
گوشههاي پاياني و ارائهٔ تصنيف و سپس رِنگي اجراي خود را به پايان ميرسانند
برچسب: ،