اموزش تصويري ساز دهني اموزش تصويري ساز دهني .

اموزش تصويري ساز دهني

تمرينات صدا سازي

آموزش آواز و تصنيف خواني/اورجينال

آموزش تصنيف

آموزش آواز و تصنيف خواني

عناوين آواز و تسنيف خواني

۱ درباره آواز

۲ آواز و تسنيف و ترانه

۳ تئوري موسيقي

۴ تعريف موسيقي

۵ نام نت‌هاي موسيقي

۶ كليد

۷ خطوط اضافه

۸ آموزش آواز

۹ تصنيف آغازين

۱۰ مقدمه و پيشينه

۱۱ آشنايي با آواز و تصنيف

۱۲ تصنيفي بر اساس گوشه كرشمه در دستگاه شور

۱۳ شناخت كستره صدايي

۱۴ تمرينات صدا سازي ۱

۱۵ تصنيفي در مايه دشتي

۱۶ تمرينات صدا سازي ۲

۱۷ تصنيفي در مايه ابو عطا

۱۸ تمرينات صدا سازي ۳

۱۹ تصنيفي در دستگاه شور

۲۰ تمرينات مقدماتي تخرير

۲۱ تصنيفي در مايه دشتي و تمرين تحرير

۲۲ رديف شناسي :آشنائي با دستگاه شو ،گوشه شهابي

۲۲ تصنيفي در بيات زند

۲۳ تصنيف كردي در مايه افشاري و تمرين تحرير

۲۴ تمرين تحرير در گوشه عراق افشاري

۲۵ تمرينات تحرير در گر ابوعطا و دشتي و اجراي گوشه چهار باغ

۲۶ تصنيفي در دستگاه سه گاه

۲۷ گوشه مثنوي مخالف در دستگاه سه گاه

۲۸ گوشه بختياري در دستگاه همايون

۲۹ تصنيفي از مدرس ""فريدون فراهاني ""در مايه دشتي

۳۰ آشنائي با استاد

نرم‌افزار مقدماتي آموزش آواز

بصورت مالتي مديا

فيلم ، صوت ، نت ، فيلم، متن

سراينده‌اي اين غزل ساز كرد دف و چمگ و ني را هم آواز كرد

ساز و آواز در ايران از قدمت بسيار طولاني برخوردار است. استادان بيشتر

بر آواز خواني تكيه مي كردند و از اشعار شاعراني مثل سعدي استفاده مي كردند.

آموزش آواز

موسيقي از زبان مشتق شده‌است. موسيقي در آغاز همان سخن گفتن بود

كه در آن هر صدائي كشش خاصي مي‌يافت – زير و بم شدن ناپايدار اصوات بعدها اندك اندك به وضع ثابتي گرائيد.

تحقيقات علمي صحت اين نظريه را به ثبوت رسانيده‌اند. بعدها پرسش ديگري پيش آمد كه پرندگان چرا نغمه پردازي مي‌كنند؟

هر دستگاه موسيقي ايراني، توالي‌اي از پرده‌هاي مختلف موسيقي ايراني است

كه انتخاب آن توالي حس و شور خاصي را به تمرينات صدا سازي  شنونده انتقال مي‌دهد.

هر دستگاه از تعداد بسياري گوشه موسيقي تشكيل شده‌است

و معمولاً بدين شيوه ارائه مي‌شود كه از درآمد دستگاه آغاز مي‌كنند،

به گوشهٔ اوج يا مخالف دستگاه در ميانهٔ ارائه كار مي‌رسند، سپس با فرود به

گوشه‌هاي پاياني و ارائهٔ تصنيف و سپس رِنگي اجراي خود را به پايان مي‌رسانند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۱:۰۶ توسط:رويا موضوع:

آموزش متره و برآورد

آموزش متره و برآورد/اورجينال

آمزش متره

يكي از اساسي ترين كارهايي كه ميبايست در ابتدا و انتها و در طول پروژه ها صورت بگيرد،

انجام عمليات متره و برآورد و تهيه صورت وضعيت ميباشد . چنانچه بخواهيم روند اجراي عمليات فوق را مورد مطالعه قرار بدهيم

ميبايست به ترتيب زير آن را بيان كنيم . – تهيه متره و برآورد كارهاي اجرايي بر اساس نقشه هاي تهيه شده توسط مهندسين مشاور و تائيد شده

كارفرما جهت تامين اعتبار توسط كارفرما و همچنين تهيه اسناد مناقصه و برگزاري مناقصه توسط دستگاه مناقصه گزار

– تهيه متره و برآورد توسط مناقصه گران ( پيمانكاران شركت كننده در مناقصه ) و

تهيه دفترچه و جداول تجزيه بها و ارائه پيشنهاد قيمت ( توضيح اينكه : به دليل اصرار كارفرمايان محترم جهت

تخصيص بودجه تامين شده به پروژه تعريفي براي جلوگيري از برگشت بودجه علي الخصوص

در طرح هاي عمراني كه اعتبار آن از محل بودجه هاي عمراني تامين شده است

و همچنين بعضا طرحهاي غير عمراني كه اغلب طرح توسعه ميباشند و كارفرمايان تلاش مينمايند

كه پروژه تعريفي را هر چه سريعتر به بهره برداري برسانند ، موجب مي گردد

كه مشاوران محترم در زمان بسيار كوتاه كه از طرف كارفرمايان تعيين ميگردد نسبت

به تهيه برآورد اقدام نمايند كه اين تسريع موجب پائين آمدن دقت كار شده

و احجام عمليات و نهايتا برآورد صحيحي از پروژه ها در اسناد مناقصه به دست مناقصه گران نرسد

و در اين حالت دو گزينه پيش رو وجود خواهد داشت ،

يكي اينكه به برآورد موجود در مناقصه اعتماد كرده و ريسك پيشنهاد قيمت را پذيرفت

و گزينه ديگر اينكه يك تيم قوي نسبت به تهيه متره و برآورد دقيق و سپس ارائه پيشنهاد قيمت اقدام نمايد .

از طرف ديگر در پروژه هايي كه به صورت متر مربع زير بنا تعريف ميگردند و اخيرا متداول گشته است ،

اصلا مقادير و احجام كار مشخص نبوده و مناقصه گران ميبايست

جهت تعيين قيمت دقيق پيشنهادي نسبت به تهيه متره و برآورد اقدام نمايند .)

متره

– تهيه متره و صورت وضعيت در طول پروژه :   تهيه متره جهت برآورد مصالح مورد نياز اجراي كار در ابتداو طول پروژه   انجام متره كارهاي فلزي ، اعم از ميلگرد و پروفيل هاي نورد شده جهت تهيه ليستهاي برش

براي استفاده بهينه از منابع وجلوگيري از پرت مصالح   تهيه متره كارهاي انجام شده به صورت موقت و تهيه صورت وضعيت هاي موقت در طول پروژه   تهيه متره كارهاي انجام شده جهت تنظيم صورت وضعيت پيمانكاران جزء تهيه متره كارهاي اتمام يافته و تهيه و تنظيم صورت مجالس و تهيه و تنظيم صورت وضعيت قطعي در انتهاي پروژه

آموزش متره و برآورد/اورجينال

آمزش متره

يكي از اساسي ترين كارهايي كه ميبايست در ابتدا و انتها و در طول پروژه ها صورت بگيرد،

انجام عمليات متره و برآورد و تهيه صورت وضعيت ميباشد . چنانچه بخواهيم روند اجراي عمليات فوق را مورد مطالعه قرار بدهيم

ميبايست به ترتيب زير آن را بيان كنيم . – تهيه متره و برآورد كارهاي اجرايي بر اساس نقشه هاي تهيه شده توسط مهندسين مشاور و تائيد شده

كارفرما جهت تامين اعتبار توسط كارفرما و همچنين تهيه اسناد مناقصه و برگزاري مناقصه توسط دستگاه مناقصه گزار

– تهيه متره و برآورد توسط مناقصه گران ( پيمانكاران شركت كننده در مناقصه ) و

تهيه دفترچه و جداول تجزيه بها و ارائه پيشنهاد قيمت ( توضيح اينكه : به دليل اصرار كارفرمايان محترم جهت

تخصيص بودجه تامين شده به پروژه تعريفي براي جلوگيري از برگشت بودجه علي الخصوص

در طرح هاي عمراني كه اعتبار آن از محل بودجه هاي عمراني تامين شده است

و همچنين بعضا طرحهاي غير عمراني كه اغلب طرح توسعه ميباشند و كارفرمايان تلاش مينمايند

كه پروژه تعريفي را هر چه سريعتر به بهره برداري برسانند ، موجب مي گردد

كه مشاوران محترم در زمان بسيار كوتاه كه از طرف كارفرمايان تعيين ميگردد نسبت

به تهيه برآورد اقدام نمايند كه اين تسريع موجب پائين آمدن دقت كار شده

و احجام عمليات و نهايتا برآورد صحيحي از پروژه ها در اسناد مناقصه به دست مناقصه گران نرسد

و در اين حالت دو گزينه پيش رو وجود خواهد داشت ،

يكي اينكه به برآورد موجود در مناقصه اعتماد كرده و ريسك پيشنهاد قيمت را پذيرفت

و گزينه ديگر اينكه يك تيم قوي نسبت به تهيه متره و برآورد دقيق و سپس ارائه پيشنهاد قيمت اقدام نمايد .

از طرف ديگر در پروژه هايي كه به صورت متر مربع زير بنا تعريف ميگردند و اخيرا متداول گشته است ،

اصلا مقادير و احجام كار مشخص نبوده و مناقصه گران ميبايست

جهت تعيين قيمت دقيق پيشنهادي نسبت به تهيه متره و برآورد اقدام نمايند .)

متره

– تهيه متره و صورت وضعيت در طول پروژه آموزش متره و برآورد تهيه متره جهت برآورد مصالح مورد نياز اجراي كار در ابتداو طول پروژه   انجام متره كارهاي فلزي ، اعم از ميلگرد و پروفيل هاي نورد شده جهت تهيه ليستهاي برش

براي استفاده بهينه از منابع وجلوگيري از پرت مصالح   تهيه متره كارهاي انجام شده به صورت موقت و تهيه صورت وضعيت هاي موقت در طول پروژه   تهيه متره كارهاي انجام شده جهت تنظيم صورت وضعيت پيمانكاران جزء تهيه متره كارهاي اتمام يافته و تهيه و تنظيم صورت مجالس و تهيه و تنظيم صورت وضعيت قطعي در انتهاي پروژه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۸:۲۹ توسط:رويا موضوع:

آموزش پرورش شترمرغ

بسته جامع پرورش زنبورعسل، گوسفند و شترمرغ /اورجينال

زنبور عسل

بخش پرورش زنبور عسل شامل: اختلاف زنبور ها، مراحل رشد، فعاليت در خارج كندو، فعاليت درون كندويي،

فعاليت و رفتار ملكه، فعاليت زنبور نر، بچه دادن كندو، فعاليت زنبور در زمستان،

مكالمات زنبور، شكل شناسي خارجي، شكل شناسي داخلي، نژاد هاي مهم، هيپريد ها يا دورگه ها،

انواع كندو، كندوي جعبه اي، محل استقرار كندوها، وسايل كار زنبور داري، وسايل لازم كندو، اكستراكتور،

انواع اكستراكتور، وسايل موم دوزي، پايه موم، تغذيه زنبور عسل، منابع غذايي، تغذيه مصنوعي، غلظت شربت،

نحوه تهيه شربت، زمستان گذراني، تاثير گرده گل، خوراندن گرده گل، تاثير آب، تاثير شهد و مواد قندي،

تاثير ويتامين ها، تاثير مواد معدني، مديريت پرورش، استقرار بچه كندو، ازدياد كندو، تامين آب،

انواع شربت خوري ها، شيشه هاي درب پيچ دار، شربت خوري قابي، شربت خوري بردمن، شربت خوري بشقابي،

روش هاي غذا دادن، غلظت شربت تغذيه، تهيه شربت، غارت و نحوه جلوگيري، انتخاب محل زنبورستان،

 

خش پرورش گوسفند شامل: پرورش گوسفند، اهميت دامپروري، نژاد ها، نژاد كلكوهي، نژاد شال، بلوچ، كردي، قره گل،

ماكويي، مغاني، قزل، لري، سنجابي، بختياري، كرماني، قشقايي، سنگسري، افشاري،

زل، مهربان، بيماري هاي گوسفند، هيپومنيزيمي، بيماري بره زايي، اسيدوز، نفخ، كمبود هاي غذايي،

كمبود سلنيوم يا ويتامين، كمبود فسفر، كمبود مس،آموزش پرورش شترمرغ  كمبود يـد، بيماري عفوني، كمبود ويتامين آ،

انواع اسهال، شارين، شارين علامتي، ورم پستان، بروسلوز، ذات الريه، ذات الريه انگلي،

ذات الريه مكانيكي، كزاز، كوكسيدوز، بيماري ويروسي، تب برفكي، بيماري هاي سم، گنديدگي،

انگل هاي داخلي، كپلك، كرم هاي نواري، انگل هاي خارجي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۵:۱۵ توسط:رويا موضوع:

آموزش تصويري باقلاما

آموزش جامع تصويري ديوان توسط استاد فريدون فراهاني

قابل اجرا در تمام DVD Player هاي خانگي و كامپيوتر ها

نوع ديسك : DVD تعداد ديسك : ۲ متد آموزشي : چند رسانه اي

به زبان فارسي و اوريجينال

عناوين اين آموزش ساز ديوان:

تاريخچه و پيشينه ساز ساختمان ساز و انواع ديوان استيل نوازندگي تمرينات مضراب چپ و راست قسمت ۱ تمرينات مضراب چپ و راست قسمت ۲ اجراي شماره ۱ تئوري موسيقي: ريتم قسمت ۱ تئوري موسيقي: ريتم قسمت ۲ وزن خواني و سرمشقهاي مضرابي ۱ وزن خواني و سرمشقهاي مضرابي ۲ وزن خواني و سرمشقهاي مضرابي ۳ اجراي شماره ۲ تئوري موسيقي: نتخواني تمرين دستباز روي سيمها تمرينات پردهگيري پوزيسيون اول قسمت ۱ تمرينات پردهگيري پوزيسيون اول قسمت ۲ پردهگيري پوزيسيون اول قسمت  آموزش تصويري باقلاما ۳ پردهگيري پوزيسيون اول قسمت ۴ دستان شناسي ديوان و تمرين ريز قسمت ۱ دستان شناسي ديوان و تمرين ريز قسمت ۲ تمرينات پايه و دورهاي قسمت ۱ تمرينات پايه و دورهاي قسمت ۲ اجراي شماره ۳ تمرينات پايهاي قسمت ۳ تمرينات پايهاي قسمت ۴ قطعاتي با انواع ديوان: باغلاما و جورا اجراي قطعاتي با متدهاي تركي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۶:۰۷ توسط:رويا موضوع:

خريد آموزش ديوان

آموزش جامع تصويري ديوان توسط استاد فريدون فراهاني

قابل اجرا در تمام DVD Player هاي خانگي و كامپيوتر ها

نوع ديسك : DVD تعداد ديسك : ۲ متد آموزشي : چند رسانه اي

به زبان فارسي و اوريجينال

عناوين اين آموزش ساز ديوان:

تاريخچه و پيشينه ساز ساختمان ساز و انواع خريد آموزش ديوان  ديوان استيل نوازندگي تمرينات مضراب چپ و راست قسمت ۱ تمرينات مضراب چپ و راست قسمت ۲ اجراي شماره ۱ تئوري موسيقي: ريتم قسمت ۱ تئوري موسيقي: ريتم قسمت ۲ وزن خواني و سرمشقهاي مضرابي ۱ وزن خواني و سرمشقهاي مضرابي ۲ وزن خواني و سرمشقهاي مضرابي ۳ اجراي شماره ۲ تئوري موسيقي: نتخواني تمرين دستباز روي سيمها تمرينات پردهگيري پوزيسيون اول قسمت ۱ تمرينات پردهگيري پوزيسيون اول قسمت ۲ پردهگيري پوزيسيون اول قسمت ۳ پردهگيري پوزيسيون اول قسمت ۴ دستان شناسي ديوان و تمرين ريز قسمت ۱ دستان شناسي ديوان و تمرين ريز قسمت ۲ تمرينات پايه و دورهاي قسمت ۱ تمرينات پايه و دورهاي قسمت ۲ اجراي شماره ۳ تمرينات پايهاي قسمت ۳ تمرينات پايهاي قسمت ۴ قطعاتي با انواع ديوان: باغلاما و جورا اجراي قطعاتي با متدهاي تركي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۱:۲۶ توسط:رويا موضوع:

خريد سي دي آموزش پيانو

محصولي بسيار عالي براي ياد گيري پيانو

كه شما با ديدن آن و تمرين كردن به سطح پيشرفته پيانو دست پيدا مي كنيد

آموزش جامع تصويري پيانو

قابل اجرا در تمام DVD Player هاي خانگي و كامپيوتر ها

توسط استاد جليل سجاد

بر كسي پوشيده نيست كه نوازندگي نيز مانند تمامي مهارتهاي فيزيكي هنري و حتي غير هنري چنانچه علاوه بر تمرين و ممارست با مطالعه تجارب ديگران، روشها و مفاهيم بنيادي توام باشد، در نهايت نتيجه بهتري را عايد هنرجو خواهد كرد. به همين علت نوازندگان بايد ايده هاي كهنه اي مانند تمرين هاي مدام و مكانيكي صرف را كنار گذاشته و به نوازندگي بصورت علمي تر و هنري تر نگاه كنند و آنرا صرفا يك مهارت فيزيكي نپندارند.

نواختن موسيقي سنتي ايران با پيانومعمولي كار دشواريست چونكه ساخت پيانو بر پايه دوازده صوت در هر هنگام (اكتاو) است در صورتي كه در موسيقي سنتي احتياج به هفده صوت است، يعني اگر پيانو را از اول براي موسيقي سنتي ساخته بودند ميبايستي پنچ كليد به هر هنگام اضافه ميكردند كه البته طول آن پيانو يك برابر و نيم بزرگترو چندين برابرگرانترميشد.

تمايز ديگر بين صوت هاي پيانو معمولي و اصوات سنتي ما، فاصله صوت ها از يكديگراست. توضيح آنكه تنش (فركانس) يك كليد پيانو نسبت به تنش كليد قبل از آن ٠۵٩۴ /١ يا تقريبا شش در صد بيشتر است. باين ترتيب اگر از يك كليد پيانو، مثلا سل، شروع كرده و پس از طي دوازده فاصله بطرف بالا حركت كنيم به كليد هنگام يا سل ديگري خواهيم رسيد كه تنش آن دوبرابر كليد سل اولي خواهد بود. ضريب ٠۵٩۴ /١ در حقيقت ريشه دوازدهم عدد دو است يعني عددي كه چون دوازده مرتبه در خودش ضرب شود مساوي با عدد دو باشد. تصاعد تنش صوتي برمبناي يك ضريب مشخص كه در تمام موسيقي غرب معمول است، يك حالت ِ تعادلي به موسيقي اروپايي ميدهد كه در موسيقي سنتي وجود ندارد و همين اعتدال درفواصل صوتي ِ موسيقي غربي است كه همنوازي (هارموني) را، دراجراي يك مجموعه بزرگي از آلات موسيقي، مثلا چون يك سنفوني، آسان ساخته است. در موسيقي ما بر عكس ِ موسيقي غرب تعادل صوتي بكاربرده نميشود و فواصل صوتي تا اندازه اي منوط به دستگاه مورد نظراست، كما اينكه همنوازي بزعم آنچه كه در غرب معمول است در موسيقي ما ناياب ميباشد. البته در موسيقي ما، مانند اكثر تمدن هاي ديگر دنيا، فاصله هنگام بوضوح مطرح است.

بر كسي پوشيده نيست كه نوازندگي نيز مانند تمامي مهارتهاي فيزيكي هنري و حتي غير هنري چنانچه علاوه بر تمرين و ممارست با مطالعه تجارب ديگران، روشها و مفاهيم بنيادي توام باشد، در نهايت نتيجه بهتري را عايد هنرجو خواهد كرد. به همين علت نوازندگان بايد ايده هاي كهنه اي مانند تمرين هاي مدام و مكانيكي صرف را كنار گذاشته و به نوازندگي بصورت علمي تر و هنري تر نگاه كنند و آنرا صرفا يك مهارت فيزيكي نپندارند.

آموزش پيانو

بدون شك ترانه و قطعات موسيقي زيادي خريد سي دي آموزش پيانو  وجود دارند كه براي بسياري از علاقمندان به نوازندگي

جذابيت لازم براي اجرا را دارند. مشكل اغلب هنگامي بوجود مي آيد

كه نوآموز موسيقي به نت قطعه مورد علاقه خود دسترسي نداشته باشد

يا به نتي دسترسي دارد كه براي ساز ديگري تنظيم شده است. در اين نوشته سعي مي كنيم

تا حد امكان راهنمايي هايي براي تنظيم يك قطعه براي ساز سولو ارائه كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۰:۱۲ توسط:رويا موضوع: